PREZENTARE


         Social media on-line reprezinta o schimbare fundamentala a modului īn care sunt produse, transferate si consumate informatiile.
         Informatiile generate de utilizatori, īn forma de articole de blog, comentariile si mesaje, stabileste o conexiune īntre producatorii si consumatorii de informatii.
         Urmarirea pulsului social in mass-media permite companiilor sa obtina feedback-uri si o perspectiva noua īn felul in care se poate īmbunatati si crea o piata de produse mai bune.
         Pentru consumatori, abundenta de informatii si opinii din diverse surse face posibila utilizarea tehnicii inteligentei multimilor īn luarea deciziilor mult mai īn cunostinta de cauza fata de alte metode.
         Datele sociale mass-media vin īn multe forme: blog-uri (Blogger, LiveJournal), micro-bloguri (Twitter, FMyLife), retele de socializare (Facebook, LinkedIn), site-uri tip wiki (Wikipedia, Wetpaint), bookmarking social (Delicious, CiteULike), stiri sociale (Digg, Mixx), comentarii (Epinions, Yelp), partajarea multimedia (Flickr, Youtube) etc.
         Cursul va investiga metode si studii de caz pentru analiza acestor date si extragerea de informatii, metode de analiza practice, tehnici de modelare social media, analiza si optimizare:

                  - Cum colectam cantitati masive de date media si ce tehnici pot fi folosite pentru corectarea efectelor si distorsiunilor rezultate din date incomplete sau lipsa?
                  - Ce metode pot fi folosite pentru a extrage si urmari fluxul de informatii valoroase care se raspāndesc īn rāndul utilizatorilor? Cum ne putem identifica subsetul de continut care se refera nu doar la notiuni simple, ci si la concepte de nivel superior? Care discutii sunt relevante?
                  - Dupa ce a fost identificat subsetul de continut relevant, cum identificam autorii cu cea mai mare autoritate sau influenta? Cum putem cuantifica influenta utilizatorilor asupra adoptarii si raspāndirii diferitelor teme? Cum putem maximiza influenta globala a acestora?
                  - Cum diferentiem subiectele valoroase de discutie de palavrageala constanta din blogosfera si din alte medii sociale? Cum putem extrage si modela tiparele temporale prin care informatia se dezvolta si se estompeaza īn timp?
                  - Cum putem prezice popularitatea unor meme si/sau altor informatii care se raspāndesc prin intermediul retelelor social media?
                  - Informatiile se raspāndesc prin intermediul retelelor implicate. Cum putem identifica retelele de influenta si de difuzare a informatiei? Cum descoperim legaturi implicite īntre utilizatori?
                  - Cum se propaga sentimentele prin intermediul retelelor si modul īn care se produce polarizarea utilizatorilor/societatii?
                  - Cum evitam supraīncarcarea cu informatii si cum putem oferi utilizatorilor o experienta bogata si coerenta?